Η Πάτρα μέσω του Διεθνούς Φεστιβάλ φιλοδοξεί το βράδυ της ερχόμενης Τετάρτης 22 Ιουνίου να στείλει μήνυμα αδελφοσύνης των λαών.
Το Αρχαίο Ωδείο με «όχημα» το αφιέρωμα στους Μίκη θεοδωράκη και Ζουλφί Λιβανελί, θα είναι το σημείο αναφοράς αυτής της προσπάθειας. Η Αχαϊκή πρωτεύουσα, και ο θεσμός του Διεθνούς Φεστιβάλ, αποδίδουν παράλληλα σε δυο παγκόσμιας ακτινοβολίας συνθέτες , οι οποίοι έχουν επηρεάσει το μουσικό – και όχι μόνο – γίγνεσθαι του πλανήτη, την πρέπουσα τιμή.
Ο Μανώλης Μητσιάς με την εξαιρετική φωνη του, παρουσία του Ζουλφί Λιβανελί στις 9.30 το βράδυ θα ερμηνεύσει τραγούδια των δύο δημιουργών.
Ο Δήμαρχος Πατρέων Κ. Πελετίδης θα τιμήσει τον Ζουλφί Λιβανελί, σε ένδειξη αναγνώρισης της προσφοράς του, στη μουσική, στη λογοτεχνία και στη συναδέλφωση των λαών.
Μίκης θεοδωράκης και Ζουλφί Λιβανελί ξεκίνησαν από κοινού την περίοδο της μεταπολίτευσης την προσπάθεια προσέγγισης ανάμεσα στους λαούς της Ελλάδας και της Τουρκίας.
ΖΟΥΛΦΙ ΛΙΒΑΝΕΛΙ
O Zoυλφί Λιβανελί γεννήθηκε το 1946. Είναι ίσως ο γνωστότερος και πιο δημοφιλής Τούρκος μουσικοσυνθέτης στη χώρα του αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Τραγούδια του έχουν ερμηνεύσει η Joan Baez, η Maria del Mar Bonet, ο Udo Lindenberg και η Μαρία Φαραντούρη. Έχει εργαστεί επίσης ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα “Sabah” και τη “Milliyet”. Συνθέτης, συγγραφέας, σκηνοθέτης, και πρεσβευτής καλής θέλησης στην UNESCO. Με την έκδοση του πρώτου του μυθιστορήματος το 1997, “Ο μεγάλος ευνούχος της Κωνσταντινούπολης”, κατέκτησε το αναγνωστικό κοινό μέσα και έξω από την Τουρκία. Το βιβλίο μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και τιμήθηκε με το Βαλκανικό Λογοτεχνικό Βραβείο. Ακολούθησαν το 2001 το μυθιστόρημα “Ένας άνθρωπος, μια γάτα, ένας θάνατος”, το οποίο απέσπασε το σημαντικότερο λογοτεχνικό βραβείο της Τουρκίας, η “Ευτυχία” το 2003, που μεταφράστηκε σε επτά γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, σουηδικά και ελληνικά), ενώ το τελευταίο του μυθιστόρημα “Το σπίτι στο Βόσπορο” κυκλοφόρησε στην Τουρκία το 2006 με μεγάλη επιτυχία.
Στα χρόνια της εξορίας του, όταν είχε πρωτοέρθει στην Ελλάδα το 1975, την περίοδο που δεν μπορούσε να επιστρέψει στην Τουρκία, θυμάται ότι ένιωσε μια μοναδική συγκίνηση, επειδή, όπως λέει και ο ίδιος, «συνάντησα μια πιο ανθρώπινη, πιο μοντέρνα εκδοχή του πολιτισμού στον οποίο ανήκω κι εγώ». Δεν είναι τυχαίο πως του αρέσει να ταξιδεύει στη Ζάκυνθο, την Κεφαλλονιά, την Ιθάκη, τους Παξούς, την Κέρκυρα και το Μεγανήσι.
Ο Ζουλφι Λιβανελί, εκτός από την ιδιότητα του συνθέτη που τον έκανε παγκοσμίως γνωστό, υπήρξε αρθρογράφος, σκηνοθέτης, βουλευτής, ενώ τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 40 γλώσσες. «Αντίθετα με τη στρεβλή αντίληψη του 20ού αιώνα περί ειδικότητας», όπως λέει, εκείνος προτιμάει την «αναγεννησιακή έννοια ανθρώπου που ασχολείται με πολλά πράγματα, από τις τέχνες μέχρι και τις επιστήμες».
Από μικρός είχε αρχίσει να προετοιμάζει τον εαυτό του για τη λογοτεχνία. Αγαπημένο του βιβλίο ήταν ο «Γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ. Οπως πολλά πράγματα στη ζωή που συμβαίνουν αναπάντεχα, έτσι και η πρώτη επαφή του μικρού Ομέρ με τη μουσική προέκυψε ύστερα από ένα τυχαίο γεγονός. Ο πατέρας του τού είχε υποσχεθεί πως όταν αποφοιτήσει από το δημοτικό θα του αγοράσει ένα ποδήλατο. Ωστόσο, η θέα της σύγκρουσης ενός φορτηγού με διερχόμενο ποδήλατο έξω από το σπίτι τους οδήγησε τον πατέρα του να του πάρει ένα λιγότερο επικίνδυνο δώρο, το σάζι (λαϊκό μουσικό όργανο που θυμίζει το μπουζούκι αλλά έχει διαφορετικό ήχο από αυτό). Μεγαλώνοντας, άρχισε να μαθαίνει μουσική και όταν την εποχή του πραξικοπήματος έκαψαν τον εκδοτικό οίκο που είχε ιδρύσει, στράφηκε ερασιτεχνικά στη μουσική για να βγάλει τα προς το ζην. Οταν διέφυγε στο εξωτερικό με πλαστό διαβατήριο, η μουσική ήταν το μόνο εφόδιο που κουβαλούσε από τη γενέτειρά του.
Το πρώτο άλμπουμ που ηχογράφησε στη Στοκχόλμη, όπου και ζούσε εξόριστος, νόμιζε ότι θα είναι και το τελευταίο. «Είχα γράψει εκείνα τα τραγούδια για να εκδικηθώ κατά κάποιον τρόπο τη χούντα που είχε σκοτώσει τους φίλους μου» θυμάται. «Το άλμπουμ που είχα βγάλει το 1973, ξαφνικά μπήκε παρανόμως στην Τουρκία με τη μορφή εκατομμυρίων κασετών και τα τραγούδια μου έγιναν η φωνή της αντίστασης. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τα τραγούδια του απαγορεύθηκαν. Κάτι παρόμοιο με αυτό που έζησε ο Μίκης στη χώρα σας, εγώ το έζησα εδώ» σημειώνει. Η στήριξη του κόσμου τον οδήγησε στο να συνεχίσει με τη μουσική, γράφοντας τραγούδια που μπορούν να χαρακτηριστούν αντιστασιακά, και μελοποίησε ποιήματα των Ναζίμ Χικμέτ, Καβάφη, Λόρκα
Ελληνοτουρκική προσέγγιση
Λίγα χρόνια αργότερα, όταν έμαθε ότι η Μαρία Φαραντούρη είπε δύο τραγούδια του σε μια συναυλία στο Βερολίνο, αποφάσισε να τη συναντήσει. Μέσω της Φαραντούρη, με την οποία είχαν γίνει φίλοι, γνώρισε τον Μίκη Θεοδωράκη, τον οποίο χαρακτηρίζει «άμπι», δηλαδή τον μεγάλο του αδελφό, στον οποίο κατέφευγε οπότε είχε ανάγκη από μια συμβουλή ζωής, σε θέματα πολιτικής ή για οτιδήποτε άλλο ένιωθε να τον απασχολεί. Μαζί έδωσαν πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ την περίοδο που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις διέρχονταν περίοδο κρίσης, εκείνοι πίστεψαν ότι τα δύο κράτη μπορεί να έρθουν πιο κοντά αν γνωριστούν οι λαοί καλύτερα μεταξύ τους μέσω της μουσικής, και ίδρυσαν τον Σύνδεσμο Ελληνοτουρκικής Φιλίας.
Ακόμη και σήμερα, οι εχθροί της ειρήνης είναι πολλοί, λέει ο τούρκος μουσικοσυνθέτης. «Κοιτάξτε σε τι κατάσταση έχουν φέρει τη Μέση Ανατολή. Σήμερα στην Τουρκία δεν βλέπει κανείς κανένα πολιτικό πρόβλημα με την Ελλάδα. Το ενδιαφέρον της χώρας είναι στραμμένο στη Μέση Ανατολή. Το μόνο σημαντικό θέμα μεταξύ των δύο χωρών είναι η Κύπρος. Στο πλαίσιο των συνομιλιών, έχω την πεποίθηση ότι θα υπάρξει λύση και σε αυτό το θέμα».
Ο Λιβανελί θεωρείται ακόμη σύμβολο αντίστασης και οι νεότερες γενιές στην Τουρκία καταφεύγουν στα τραγούδια του όποτε θέλουν να εκφράσουν την έντονη διαμαρτυρία τους ή όταν θέλουν να στείλουν ισχυρό μήνυμα .Η μουσική και η δύναμη των στίχων του μετατρέπουν με έναν παράξενο τρόπο το αίσθημα αδικίας σε κουράγιο και δύναμη αντίστασης.
Στις δημοτικές εκλογές του 1994 είχε θέσει υποψηφιότητα για τον Δήμο της Κωνσταντινούπολης. Εκείνη την εποχή είχε δεχθεί έναν πολύ σκληρό και βρώμικο πόλεμο. Μεταξύ άλλων, τον είχαν κατηγορήσει επειδή έδινε συναυλίες με τον Μίκη Θεοδωράκη, ενώ έφθασαν στο σημείο να ισχυριστούν ψευδώς ότι έκαψε την τουρκική σημαία στην Ελλάδα. «Απορώ πώς κατάφερα να γλιτώσω ζωντανός» σχολιάζει όταν θυμάται εκείνη την περίοδο.
Μίκης Θεοδωράκης
Ο Μίκης Θεοδωράκης ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες. Παράλληλα υπήρξε υπουργός, 4 φορές βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου και ακτιβιστής τιμημένος με το Βραβείο Ειρήνης Λένιν (1983).
Έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη της μουσικής, ενώ έχει συνθέσει τον ίσως πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό ρυθμό διεθνώς, το συρτάκι “Ζορμπάς” (1964), βασισμένο σε παραδοσιακή κρητική μουσική. Επίσης έχει ασχοληθεί με την κλασική μουσική γράφοντας συμφωνίες, ορατόρια, μπαλέτα, όπερες και μουσική δωματίου.
Συνθέσεις του έχουν ερμηνευτεί από καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης, όπως οι Beatles, η Σίρλεϊ Μπάσεϊ και η Εντίθ Πιάφ, ενώ έχει γράψει μουσική για γνωστές ταινίες όπως Φαίδρα (1962), Αλέξης Ζορμπάς (1964), Ζ (1969) και Σέρπικο (1973). Για την μουσική στη ταινία Ζ μάλιστα του απονεμήθηκε το βραβείο BAFTA για πρωτότυπη μουσική για ταινία το 1970[1], ενώ ήταν υποψήφιος στην ίδια κατηγορία του 1974, για την ταινία State of Siege[2], και το 1975, για την ταινία Serpico[3]. Επίσης ήταν υποψήφιος για Grammy το 1966 και το 1975 για το μουσικό θέμα των ταινιών Ζορμπάς και Serpico αντίστοιχα.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό του έργο θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, δηλαδή η σύνθεση λαϊκής μουσικής, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα βραβευμένων ποιητών ελληνικής και ξένης καταγωγής, όπως οι Γιώργος Σεφέρης (Νόμπελ 1963), Πάμπλο Νερούδα (Νόμπελ 1971), Οδυσσέας Ελύτης (Νόμπελ 1979). Χάρη στην μελοποιημένη ποίηση του Μ. Θεοδωράκη, η Ελλάδα αποτελεί ίσως τη μοναδική χώρα στον κόσμο, στην οποία μεγάλο ποσοστό ανθρώπων συνήθιζε να ακούει μελοποιημένη βραβευμένη ποίηση, κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.
Μουσικό έργο
Ο Μίκης Θεοδωράκης έγραψε όλα τα είδη της μουσικής όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα, χορωδιακή εκκλησιαστική μουσική, μουσική για αρχαίο δράμα, για θέατρο, για κινηματογράφο, έντεχνο λαϊκό τραγούδι, λαϊκά ορατόρια, μετασυμφωνικά έργα.
Κυριότερα έργα
Κύκλοι τραγουδιών Τα παιδικά, Επιτάφιος, Επιφάνεια, Πολιτεία Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄, Λιποτάκτες, Μικρές Κυκλάδες, Χρυσοπράσινο Φύλλο, Η Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν + Κύκλος Φαραντούρη, Ρωμιοσύνη, Romancero Gitano, Θαλασσινά φεγγάρια, Ο ήλιος και ο χρόνος, Δώδεκα λαϊκά, Νύχτα θανάτου, Αρκαδίες, Τα τραγούδια του Αγώνα, Τα τραγούδια του Ανδρέα, Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας, Μπαλάντες (σε ποίηση Μανώλη Αναγνωστάκη), Στην Ανατολή, Τα λυρικά (σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη), Χαιρετισμοί, Επιβάτης, Ραντάρ, Διόνυσος, Φαίδρα, Καρυωτάκης, Τα πρόσωπα του ήλιου, Μνήμη της πέτρας, Ως αρχαίος άνεμος, Μήπως ζούμε σ’ άλλη χώρα;, Μια θάλασσα γεμάτη μουσική, Η Βεατρίκη στην οδό Μηδέν, Ασίκικο Πουλάκη, Λυρικώτερα, Λυρικώτατα, Σερενάτες, Τα Πικροσάββατα.
Μουσική για θέατρο Όμορφη πόλη, Το τραγούδι του νεκρού αδελφού, Μαγική πόλη, Ένας όμηρος, Εχθρός Λαός, Προδομένος Λαός, Καποδίστριας, Χριστόφορος Κολόμβος, Περικλής, Αυτό το δέντρο δεν το λέγανε υπομονή, Το θεριό του Ταύρου, Μάκβεθ.
Μουσική για αρχαίο δράμα Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες), Αντιγόνη, Ιππής, Λυσιστράτη, Προμηθεύς Δεσμώτης, Οιδίπους Τύραννος, Εκάβη, Ικέτιδες, Τρωάδες, Φοίνισσες, Αίας, Μήδεια.
Μουσική για κινηματογράφο Συνοικία το όνειρο, Ζορμπάς, Ζ, Σέρπικο, Ιφιγένεια, Ηλέκτρα, Το μπλόκο, Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά, Σουτιέσκα (Τίτο), Μπιριμπί, Φαίδρα, Κατάσταση πολιορκίας, Actas de Marusia.
Ορατόρια Άξιον εστί, Μαργαρίτα, Επιφάνεια Αβέρωφ, Κατάσταση πολιορκίας, Πνευματικό εμβατήριο, Requiem, Canto General, Θεία Λειτουργία, Λειτουργία για τα παιδιά που σκοτώνονται στον πόλεμο.
Συμφωνικά έργα και Μουσική Δωματίου 1η, 2η, 3η 4η, 7η Συμφωνία, Κατά Σαδδουκαίων, Canto Olympico, Τρίο, Σεξτέτο, Το Πανηγύρι της Αση-Γωνιάς, Ελληνική Αποκριά, Κύκλος, Σονατίνα για πιάνο, Σουίτα αρ. 1, 2 και 3, Σονατίνα αρ. 1 και αρ. 2 για βιολί και πιάνο, Οιδίπους Τύραννος, Κοντσέρτο για πιάνο, Ραψωδία για τσέλο και ορχήστρα, Sinfonietta, Adagio.
Μπαλέτα Οι Εραστές του Τερουέλ, Αντιγόνη, Ζορμπάς. άξιον εστί.canto general.
Όπερες Καρυωτάκης (Οι μεταμορφώσεις του Διονύσου), Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Λυσιστράτη.
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής επαρχίας όπως στη Μυτιλήνη, Γιάννενα, Κεφαλλονιά, Πύργο Ηλείας, Πάτρα και κυρίως στην Τρίπολη Αρκαδίας, λόγω των συχνών μεταθέσεων του δημοσίου υπαλλήλου πατέρα του.
Πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε ανακαλύψει την αγάπη του για τη μουσική κι έγραψε τις πρώτες του συνθέσεις, ενώ το 1942 εξέδωσε τα πρώτα του ποιήματα, με το ψευδώνυμο Ντίνος Μάης. Το 1943 εγκαθίσταται οριστικά στην Αθήνα και συνεχίζει τις μουσικές του σπουδές, με δάσκαλο τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη. Παράλληλα, αναπτύσσει αντιστασιακή δράση, μέσα από τις τάξεις της ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ. Θα συλληφθεί από τους Ιταλούς και στη φυλακή θα γνωρίσει το έργο του Μαρξ.
Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου (1946-1949) θα εξοριστεί πρώτα στην Ικαρία και στη συνέχεια στη Μακρόνησο. Οι πολιτικές του διώξεις δεν ανακόπτουν το δημιουργικό του έργο. Συνθέτει έργα «κλασσικής» μουσικής και στις 5 Μαρτίου 1950 παρουσιάζεται στο θέατρο «Ορφέας» της Αθήνας το πρώτο του έργο, «Πανηγύρι της Ασή-Γωνιάς» (1946), από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με μαέστρο τον δάσκαλό του Φιλοκτήτη Οικονομίδη.
Το 1953 θα νυμφευθεί τη γιατρό Μυρτώ Αλτίνογλου (το ζευγάρι απέκτησε δύο παιδιά, τον Γιώργο και τη Μαργαρίτα) και θα συνεχίσει τις μουσικές του σπουδές στο Παρίσι, με δασκάλους τον Ολιβιέ Μεσιάν και τον Εζέν Μπιγκό. Συνεχίζει να συνθέτει και το 1959 του απονέμεται το βραβείο «Κόπλεϋ» για τον καλύτερο Ευρωπαίο συνθέτη της χρονιάς.
Το 1963, μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, ιδρύεται η «Νεολαία Λαμπράκη», της οποίας εκλέγεται Πρόεδρος. Την ίδια εποχή εκλέγεται βουλευτής της ΕΔΑ.
Με την επιβολή της δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967 θα αρχίσει ένας νέος κύκλος διώξεων και εξοριών για τον συνθέτη, που θα τελειώσει το 1970 με την αμνηστία που θα του χορηγηθεί, ύστερα από διεθνή κατακραυγή και προσπάθειες προσωπικοτήτων, όπως ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο Χάρι Μπελαφόντε, ο Άρθουρ Μίλερ και ο Χανς Άισλερ. Θα φύγει στο εξωτερικό και θα δώσει δεκάδες συναυλίες εναντίον των συνταγματαρχών, που θα τον κάνουν παντού γνωστό ως σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα.
Την περίοδο της Μεταπολίτευσης θα γνωρίσει ευρεία αποδοχή και η μουσική του, που θα ακουστεί πάλι ελεύθερα. Θα γίνει σημείο αναφοράς μιας νέας περιόδου για την Ελλάδα και ταυτόχρονα θα παραμείνει σύμβολο για τους αγωνιστές πολλών χωρών ενάντια σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Πολλά από τα έργα που έγραψε κατά τη διάρκεια της επταετίας θα εκδοθούν τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης («Ο ήλιος και ο χρόνος», «Τα Λαϊκά», «Τα τραγούδια του Ανδρέα», «Λιανοτράγουδα», «Κάντο Χενεράλ», «Επιφάνεια Αβέρωφ» και πολλά άλλα), ενώ σταδιακά θα αρχίσει η ηχογράφηση και η έκδοση των συμφωνικών του έργων.
Στην εξηντάχρονη καριέρα του, ο Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει πάνω από 1.000 τραγούδια, πολλά συμφωνικά έργα, καντάτες και ορατόρια, μουσική για δεκάδες θεατρικά έργα και τραγωδίες, όπερες και μουσική για τον κινηματογράφο.
Ο Μανώλης Μητσιάς
Από μικρός ασχολήθηκε με τη Βυζαντινή μουσική, ψέλνοντας στην εκκλησία του χωριού του. Τα πρώτα του μουσικά ακούσματα ήταν βυζαντινοί ύμνοι, παραδοσιακά της ιδιαίτερης πατρίδας του και αργότερα λαϊκά τραγούδια της δεκαετίας 1950-1960.Εκείνο το διάστημα ανακάλυψε μουσικά τα τραγούδια των μεγάλων Ελλήνων συνθετών Μάνου Χατζηδάκη και Μίκη Θεοδωράκη, τα οποία και καθόρισαν τη μουσική του διαδρομή.
Αργότερα, στη Θεσσαλονίκη ακολούθησε ανώτερες σπουδές και έγινε μέλος της χορωδίας «Λέσχη Γραμμάτων και Τεχνών Βορείου Ελλάδος» και δημιούργησε την πρώτη μπουάτ στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του συνελήφθη από το δικτατορικό καθεστώς, δικάστηκε (μαζί με 41 άλλους κατηγορούμενους στην υπόθεση Χαλκίδη) και φυλακίστηκε για την αντιδικτατορική του δράση.
Εκείνη την περίοδο ο τότε διευθυντής και παραγωγός της δισκογραφικής εταιρείας “LYRA” Αλέξανδρος Πατσιφάς, άκουσε στη Θεσσαλονίκη τον Μανώλη Μητσιά και τον παρότρυνε να κατέβει στην Αθήνα. Πράγματι ο Μανώλης Μητσιάς επιχείρησε την κάθοδο του στην Αθήνα και γνωρίστηκε με το συνθέτη Δήμο Μούτση στο χώρο που έπαιζε ο μεγάλος λαϊκός συνθέτης Βασίλης Τσιτσάνης.
Ο Δήμος Μούτσης του πρότεινε συνεργασία με τη κορυφαία τότε δισκογραφική εταιρεία “COLUMBIA” και παραγωγό τον Τάκη Λαμπρόπουλο. Η συνεργασία αυτή καρποφόρησε και δισκογραφήθηκε το 1969 στο οποίο περιέχεται η μεγάλη επιτυχία “Στην Ελευσίνα μια φορά” . Από εκείνη τη στιγμή μέχρι σήμερα ο Μανώλης Μητσιάς σφραγίζει με το προσωπικό του ήθος και ύφος το Ελληνικό τραγούδι.
Έχει τραγουδήσει σχεδόν σ’ όλο τον κόσμο, στους Έλληνες του εξωτερικού πάντα με πολύ επιτυχία και έχει δώσει συναυλίες σε στάδια στην Αθήνα, σε όλη την Ελλάδα και σε διεθνούς φήμης συναυλιακούς & πολιτιστικούς χώρους, όπως το θέατρο Ηρώδου του Αττικού, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το “Carmagy Hall” “Lincoln Center”, και “Town Hall”, το “Royal Theater” κ.α.
Συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες, όπως τον Μίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζηδάκη, Βασίλη Τσιτσάνη, Δήμο Μούτση, Σταύρο Ξαρχάκο, Θάνο Μικρούτσικο, Γιάννη Μαρκόπουλο, Χρήστο Λεοντή, Μάριο Τόκα, Σταμάτη Σπανουδάκη, Γιάννη Σπανό, Ηλία Ανδριανόπουλο, Χρήστο Νικολόπουλο, Θεόδωρο Δερβινιώτη, Νότη Μαυρουδή, Λίνο Κόκκοτο, Διονύση Τσακνή, Λάκη Παπαδόπουλο, Αντώνη Βαρδή και με τον Γιουγκοσλάβο Kiki Lesendric και Ελένη Καραΐνδρου. Επίσης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους ποιητές και στιχουργούς όπως τον Γιώργο Σεφέρη, Νίκο Γκάτσο, Νίκο Καρούζο, Μάνο Ελευθερίου, Λευτέρη Παπαδόπουλο, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Άλκη Αλκαίο, Λίνα Νικολακοπούλου και ερμήνευσε έργα του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Κωστούλας Μητρόπουλου και Γιάννη Λογοθέτη καθώς επίσης και ύμνους του Αγιορείτη Μοναχού Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη.
Τιμές εισιτηρίων Γενική είσοδος 10.00€
Ανέργων – φοιτητών 7.00€
Προπώληση Εισιτηρίων
Τα σημεία προπώλησης είναι
Σημεία Προπώλησης Ημέρες – Ώρες προπώλησης
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ
Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου “Απόλλων” Τρίτη – Κυριακή 10.00 – 13.00 & 18.00 – 21.00
Πλατεία Γεωργίου 2610 273.613
Music Station (ώρες καταστημάτων) Ρήγα Φεραίου 34 2610 222.411
Οπτικά Καραμούζης (ώρες καταστημάτων) Μαιζώνος 92 2610 221.989
Βιβλιοπωλείο Discover (ώρες καταστημάτων) Πατρέως 30 2610 624.916
“;}