Δημοτικό Ωδείο Πατρών – Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Το Δημοτικό Ωδείο της Πάτρας, αναλαμβάνει από το προσεχές Σάββατο 9 Ιουλίου «δράση», καταθέτοντας τη δική του πρόταση, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας.

 

Η αυλαία των εκδηλώσεων ανοίγει με την έκθεση  – αναφορά στην πορεία  του Δημοτικού Ωδείου, από την ίδρυσή του έως και σήμερα, η οποία περιλαμβάνει φωτογραφικό αρχείο, έντυπο υλικό και προβολή DVD  .

 

Η έκθεση θ’ αρχίσει να λειτουργεί  το Σάββατο 9 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ, στο αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου και θα λειτουργεί εώς2 τις 25 Ιουλίου.

 

Την ίδια ημέρα  και ώρα, στο χώρο του αίθριου, θα γίνει η προβολή της ταινίας « The Gold Ruch» του Ch. Chaplin, με την συνοδεία πρωτότυπης μουσικής (σόλο πιάνο) του Ανδ. Ζαφειρόπουλου. Η μετάφραση και εισαγωγή ελληνικών υποτίτλων στο dvd είναι του Γαβριήλ Καμάρη.

 

Τη Δευτέρα 11 Ιουλίου, πάντα στο αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, στις 9.30 το βράδυ, θα πραγματοποιηθεί η συναυλία με τίτλο  «Ρομαντισμός και Μουσική» F. Schubert.

Συμμετέχουν : I. Γκλίνκα (φλάουτο),Σπ. Τσελέντης (πιάνο),                                                                Κουαρτέτο εγχόρδων Δημοτικού Ωδείου.

 

ΑΝΤΡΕΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

GOLD RUSH, A BRONX MORNING, MANHATTA και  24 DOLLAR ISLAND είναι οι τέσσερις τελευταίες ταινίες ( εκτός των άλλων ) όπου έχω καταπιαστεί και συνθέσει μουσική. Όλες ανήκουν στην μεγάλη κατηγορία βωβός κινηματογράφος, μα κάθε μία αντιπροσωπεύει κάτι διαφορετικό για την εξέλιξη αυτού του είδους σινεμά. Οι τρείς από αυτές μάλιστα ( όχι του Chaplin ) εμπίπτουν και στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ ( ως city symphonies ). Η ταινία του Ch. Chaplin GOLD RUSH (  Ο ΧΡΥΣΟΘΗΡΑΣ ) είναι ένα από τα αριστουργήματα της κινηματογραφικής ( έβδομης ) τέχνης παγκοσμίως. Είναι ένα σύμβολο κινηματογραφικής τεχνικής, καταγραφής συναισθημάτων και ακραίων και μη καταστάσεων. ¨Έχει χαρακτηριστεί ως δραματική κωμωδία από τον ίδιο τον Chaplin και θεωρείται ισχυρό σημείο αναφοράς του βωβού κινηματογράφου και η ταινία για την οποία ο ίδιος ο δημιουργός της ( σύμφωνα με γραπτές πηγές ) θέλει να τον θυμούνται. Είναι βασισμένη  στην πραγματική προσπάθεια αφανών ηρώων της ζωής, όπου για να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης  (χαρακτηριστικό των ταινιών του Chaplin με πρωταγωνιστή την γλυκιά φιγούρα του Σαρλώ , αγγίζοντας έτσι πλατιά τις μάζες με την συμβολή βέβαια της υποκριτικής του ιδιοφυίας ) παρασύρονται από τον πυρετό του χρυσού και μανιωδώς ψάχνουν -τις πιο πολλές φορές ανεπιτυχώς- για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πλάι σε αυτούς μπλέκονται ολόκληρες καταστάσεις, ίντριγκες, τσακωμοί, έρωτες, επιθυμίες, πάθη… που ο Chaplin αριστοτεχνικά αναμειγνύει και φτάνει σε ένα αξιοθαύμαστο ανώτατο επίπεδο τέχνης χωρίς μάλιστα την συμβολή του λόγου. Ποιος δεν ξέρει την αμίμητη σκηνή του χορού με τα ψωμάκια, ποιος δεν έχει θαυμάσει την μοναδική σκηνή φαντασίας με το κοτόπουλο, ποιος δεν έχει γελάσει με την ευρηματική σκηνή των ηρώων που τρώνε το παπούτσι. Κάθε σκηνή και ένα μοναδικό εύρημα-στολίδι. Για το μουσικό σκέλος του φιλμ, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο βωβός κινηματογράφος στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ …βωβός.¨ Όλοι έχουμε στο μυαλό μας την εικόνα ενός πιανίστα που συνοδεύει την ταινία. ¨Άλλος ένας πραγματικά αφανής ήρωας…..Τι να πρωτοπαίξει;…..Το κεντρικό θέμα του πρωταγωνιστή;….της αγάπης του;….των άλλων χαρακτήρων;…..το τραγούδι;…..το χορευτικό θέμα;….Τι συναισθήματα να βγάλει;….να τονίσει;…..την χαρά; ….τη λύπη;…τον πόθο;….την αγωνία;….τον φόβο;….Πως να τα συγχρονίσει όλα αυτά;… εκ των υστέρων;….Για  να αναφερθούμε και σε λίγο πιο βαθιά ζητήματα……η μουσική να εκφράζει το τότε;….το σήμερα;….τον συνθέτη;…να συμπληρώνει την ταινία;…να βρίσκεται σε σχέση αλληλεπίδρασης μαζί της;…να προιδεάζει τον θεατή;…..να ενώνει τις σκηνές;….Και όλα αυτά ( και άλλα πολλά ) πρέπει να γίνουν με κινηματογραφική ακρίβεια, με συγκεκριμένη ταχύτητα, με σεβασμό στην ιδέα και στην άρτια τέχνη του Chaplin, αλλά και με έναν πολύ σοβαρό και συγκεκριμένο στόχο : το αποτέλεσμα να φέρει την  μεγαλύτερη καλλιτεχνική βαρύτητα μέσα από τον συγκερασμό των δύο τεχνών, του κινηματογράφου και της μουσικής.    Για την ιστορία αναφέρω ότι το συγκεκριμένο έργο μου είναι μια παραγγελία του Διεθνούς Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής της Πάτμου και έχει παρουσιαστεί και στην Αθήνα και σε διεθνή φεστιβάλ βωβού κινηματογράφου στο εξωτερικό ( Κύπρος-Λευκωσία , ΗΠΑ-Νέα Υόρκη )

                                                               

Ο Ανδρέας Ζαφειρόπουλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην Πάτρα ( με τον Κ. Κυδωνιάτη ) και τις ολοκλήρωσε στο Ωδείο Αθηνών, αποσπώντας ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΙΑΝΟΥ και ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΝΘΕΣΗΣ με ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ και Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΜΨΗΦΕΙ. Κατόπιν τελειοποίησε τις σπουδές του στο εξωτερικό

( με τους Θ. Αντωνίου, Ν. Butterworth κ.α. ), έχοντας αποσπάσει υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ παράλληλα αποφοίτησε από το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ( όπου είχε εισαχθεί πρώτος στην κατάταξη των υποψηφίων -1992-).   

 Ως πιανίστας και ως συνθέτης έχει εμφανιστεί σε όλα τα εγχώρια φεστιβάλ ( Αθήνα, Πάτρα, Σύμη, Πάτμος, Σάμος, Κρήτη, Θεσ/νίκη, Ιόνια νησιά, Κυκλάδες κ.α. ) και σε αίθουσες συναυλιών ( ΜΜΑ, ΕΛΣ, Ghoete, Παρνασσός, HAU, κ.α. ) καθώς και στο εξωτερικό ( Μ. Βρετανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Τσεχοσλοβακία, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία κ.α. ) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές τόσο για την πιανιστική του δεινότητα όσο και για την συνθετική του αρτιότητα. Έχει αποσπάσει πρώτα βραβεία ( Γερμανία-1997,  ΜΜΑ-2000, Ιταλία-2002 ) σε διεθνείς διαγωνισμούς, ηχογραφήσει πολλές σειρές με έργα Ελλήνων Συνθετών (Αντωνίου Συκιάς, Κυδωνιάτης, Παπασταύρου, Μητρόπουλος, κ.α.),  καταλογογραφήσει σειρά έργων Ελλήνων Συνθετών του μεσοπολέμου, και δημοσιεύσει άρθρα που αφορούν στην μουσική κίνηση και ζωή  στην μεσοπολεμική Ελλάδα μέσα από κριτικές και αποκόμματα εφημερίδων της εποχής. Έχει συνεργαστεί με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και με τους περισσότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες παρουσιάζοντας έργα τους ( πολλά από αυτά σε πρώτη εκτέλεση ) και του έχουν ανατεθεί παραγγελίες για σύνθεση έργων τόσο από φορείς στην Ελλάδα ( ΜΜΑ  κ.α. ), όσο και στο εξωτερικό (Μ. Βρετανία κ.α. ).  Για περισσότερα από 15 χρόνια ασχολείται με την μουσική για το θέατρο, έχοντας συμμετοχή σε περίπου 30 και πλέον παραγωγές,  κυρίως ως συνθέτης, αλλά και ως πιανίστας και ως ενορχηστρωτής, συνεργαζόμενος με κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες πάνω σε έργα του ελληνικού ,αλλά και ξένου δραματολογίου αλλά και κάνοντας αφιερώματα στην θεατρική ως επί τω πλείστων πλευρά των  Αττίκ,  Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Γκάτσου, LLoyd-Weber, Bernstain, Foss, K. Weil, και άλλων.    Επί σειρά ετών είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, και σταθερός συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε παραγωγές που αφορούν την σύγχρονη μουσική δημιουργία πχ. Stravinsky, Ives, Shoenberg, Andail, Bartok, Nono, Dallapicola, Berg, Webern, Tippet, Gubaidulina, Henze, κ.α.( κυρίως ως βασικό μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής – διευθ. Θ. Αντωνίου ).

 

ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ & ΜΟΥΣΙΚΗ

 

Π  Ρ  Ο  Γ  Ρ  Α  Μ  Μ  Α

    F. Schubert

     «TROCKNE BLUMEN»

       Introduktion und Variationen   D802 0p. post 160

      Φλάουτο Πιάνο

       Nocturne pour piano Violen et Violoncelle 0p.148

      Quintet in A Major Op. 114(“Trout”)

      Allegro vivace

      Scherzo

      Thema et Variation

      Finale

 

     M. Σαφάροβα (βιολί)

     Ρ. Σμαγκούλοβ (βιόλα)

     Ν. Κομισσάροβ (τσέλο)

     Β. Καραπετιάν (κοντραμπάσο)

     Ι. Γκλίνκα(φλάουτο)

     Σπ. Τσελέντης (πιάνο)                       

 

Ιβόνα Γκλίνκα

Η Beata Iwona Glinka γεννήθηκε στο Kwidzyn της Πολωνίας. Σε ηλικία 18 ετών πήρε δίπλωμα φλάουτου από το Μουσικό Λύκειο του Gdansk με την υψηλότερη διάκριση και παράλληλη ειδίκευση στη διδασκαλία. Συνέχισε στη Μουσική Ακαδημία του Gdansk απ’ όπου και αποφοίτησε το 1994 με Master of Music in Performance. Με υποτροφία της Bâoise Holding Scholarship Found παρακολούθησε κατά την περίοδο 1991-94 τα θερινά μαθήματα της Μουσικής Ακαδημίας του Lenk στην Ελβετία με τον Peter Lukas Graf. Το 1992 με υποτροφία του δημάρχου της πόλης του Darmstadt της Γερμανίας, παρακολούθησε το Ferienkurse für Neue Musik, όπου μελέτησε σύγχρονες τεχνικές φλάουτου με τον Pierre-Yves Artaud. Από το 1996 συνεχίζει τις σπουδές της στην Accademia Internationale Superiore di Musica στην Biella της Ιταλίας  με τον Peter-Lukas Graf και αργότερα στην École Normale de Paris με τον Pierre-Yves Artaud. Έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ με έργα κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου (ανάμεσα σ’ αυτά και πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων, Πολωνών και Αμερικανών  συνθετών) και  έχει συμπράξει ως σολίστ και πρώτο φλάουτο σε ορχήστρες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ρωσία, Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Πολωνία και Αμερική). Έχει αναπτύξει ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τη νέα μουσική, η οποία από το 1994 είχε ως αποτέλεσμα πάνω από εκατόν παγκόσμιες πρεμιέρες έργων Ελλήνων, Πολωνών  και Αμερικανών  συνθέτων, περισσότερα από πενήντα από αυτών γράφτηκαν ειδικά για εκείνη.

Από το 1995 ζει μόνιμα στην Ελλάδα. Διδάσκει φλάουτο και μουσική δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών, καθώς  και στο ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες στην Αθήνα. Είναι  πρώτο φλάουτο στη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηνών και είναι μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής του Θόδωρου Αντωνίου. Επελέγη ως εκτελέστρια στο 5ο Φεστιβάλ Φλάουτου της Σλοβενίας(2004), στο 3ο Φεστιβάλ Φλάουτου στο Madison των ΗΠΑ (2006) και τον Αύγουστο του 2007 στο masterclass του James Galway στο Weggis της Ελβετίας. Η Beata Iwona Glinka έχει ηχογραφήσει και εμφανίζεται σε δεκάδες δίσκους των ευρωπαϊκών και των αμερικανικών εταιριών, όπως BMG, Ίριδα, Magni, Mercury, και άλλων. Το 2009 αναγορεύτηκε διδάκτορας ενόργανης μουσικής τέχνης στη Μουσική Ακαδημία της Κρακοβίας με τη διατριβή της πάνω σε θέμα την μουσική για φλάουτο του Brian Ferneyhough και το 2012 αναγορεύτηκε διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με τη διατριβή της πάνω σε θέμα την σύγχρονη ελληνική μουσική για σόλο φλάουτο.

 

Σπύρος Τσελέντης

Γεννήθηκε στην Πάτρα όπου και ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές.

Το 1983 παίρνει  Δίπλωμα Πιάνου με Άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο στην τάξη του Κ. Κυδωνιάτη. Έχει μαθητεύσει με τους  κ.κ. Α. Γεωργακόπουλο, P. Sancan, L.Vlassenko και στην Russian Gnesin’s  Academy με τον Σαγιάμωφ και έχει δώσει ρεσιτάλ και κονσέρτα μουσικής δωματίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει συνεργασθεί με τους «Σολίστ της Πάτρας» και μετέπειτα «Ορχήστρα Πατρών». Έχει κάνει ηχογραφήσεις για την Ελληνική ραδιοφωνία και τηλεόραση. Σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο κυκλοφόρησε το c.d. με τίτλο «24 Πρελούδια» σε μουσική του συνθέτη Γ. Παπαϊωάννου. Συμμετέχει σε σύνολα τόσο κλασσικής όσο και σύγχρονης μουσικής. Είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών  και στο Δημοτικό Ωδείο Πειραιά.

Η είσοδος στις εκδηλώσεις του Δημοτικού Ωδείου Πατρών για το Διεθνές φεστιβάλ της Πάτρας είναι δωρεάν, με εξαίρεση τη συναυλία αφιέρωμα στον S. SONDECKIS η  οποία θα πραγματοποιηθεί στο Αρχαίο Ωδείο

Στη συγκεκριμένη εκδήλωση η Γενική είσοδος  είναι 10.00€ και η είσοδος για ανέργους, φοιτητές ΑΜΕΑ 7.00€

 

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. – Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου “Απόλλων”

Πλατεία Γεωργίου – τηλ. 2610 273.613 (Τρίτη – Κυριακή 10.00-13.00 & 18.00-21.00)

 

Music Station  (ώρες καταστημάτων)    

Ρήγα Φεραίου 34 – τηλ. 610 222.411

 

Οπτικά Καραμούζης (ώρες καταστημάτων)

Μαιζώνος 92 – τηλ. 2610 221.989

 

Βιβλιοπωλείο Discover (ώρες καταστημάτων)

Πατρέως 30 – τηλ. 2610 624.916

 

Βιβλιοπωλείο «Ροδόπουλος» , Κορίνθου και Φιλοποίμενος

 

ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ 10.00€  – ΑΝΕΡΓΩΝ ,ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ , ΑΜΕΑ 7.00€

“;}