Τα παιδικά τμήματα προσφέρουν μια πρώτη, μεθοδική όσο και απολαυστική, εξοικείωση με τις εικαστικές τέχνες, μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με ένα πλήθος τεχνικών (ζωγραφική, κεραμική, χαρακτική, μικτές τεχνικές). Η όλη προσπάθεια προσβλέπει στο να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που να επιτρέψουν στα παιδιά να συναντήσουν με ουσιαστικό τρόπο τις εικαστικές τέχνες, αποκτώντας αυθεντικές καλλιτεχνικές εμπειρίες. Το κλειδί βρίσκεται στην ανάδειξη των συνδετικών κρίκων ανάμεσα στην καλλιτεχνική πράξη και την πολυποίκιλη εικαστική παράδοση. Μέσα από αυτή τη σύνδεση επιδιώκεται να ανακαλύψουν τα ίδια τα παιδιά τους ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στην τέχνη και τον πραγματικό κόσμο, συνειδητοποιώντας ότι η τέχνη δεν είναι μια πλαστή όαση που αφορά λίγους μυημένους, αλλά μια ουσιαστική εμπειρία της ίδιας τους της ζωής.
Ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών στα διάφορα επίπεδα:
Στις εικαστικές τέχνες το πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να περιοριστεί σε μια μονοδιάστατη και γραμμική πορεία. Σε κάθε βαθμίδα αναδεικνύονται εξίσου τα διάφορα ζητήματα και οι θεμελιώδεις έννοιες της τέχνης, που σταδιακά διευρύνονται και εμπλουτίζονται με νέα στοιχεία. Σύμφωνα με τη λογική αυτή, τα παιδικά τμήματα χωρίζονται στους εξής κύκλους:
Το προκαταρκτικό τμήμα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4,5 – 6 ετών) και είναι διετούς διάρκειας. Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά. Τα παιδιά εισάγονται στο συναρπαστικό κόσμο των εικαστικών τεχνών. Κυρίως ενισχύεται η επιθυμία τους για πειραματισμό και εξερεύνηση, μέσα από μια ποικιλία αισθητηριακών εμπειριών. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην πρώτη, αλλά αποφασιστική, συνάντησή τους με έργα τέχνης διαφόρων κατηγοριών και περιόδων.
Η πρώτη βαθμίδα, είναι τριετούς διάρκειας και απευθύνεται σε μαθητές Α΄ – Γ΄ Δημοτικού.Το μάθημα είναι εβδομαδιαίο και διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά.Με μια ευχάριστη όσο και συστηματική διαδικασία τα παιδιά συναντούν ορισμένες βασικές τεχνικές και πτυχές των εικαστικών τεχνών. Ενθαρρύνονται η ερευνητική στάση και οι πειραματισμοί με τις διάφορες τεχνικές (επαφή με διάφορα υλικά, μικτές τεχνικές, κολλάζ, απλά τυπώματα, κεραμική) ενώ επιχειρείται η σύνδεση της κάθε δράσης με ζητήματα από την ιστορία της τέχνης.
Η δεύτερη βαθμίδα, είναι τριετούς διάρκειας και απευθύνεται σε μαθητές Δ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού(προσφέρονται σε κύκλους ζωγραφική και κεραμική για 2 ώρες εβδομαδιαίως). Στο επίπεδο αυτό γίνεται αναλυτικότερη επεξεργασία των καλλιτεχνικών εμπειριών και παρέχονται συνθετότερες γνώσεις σχετικά με τα διάφορα υλικά και τις τεχνικές. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο να κατανοηθεί η καλλιτεχνική διεργασία, αλλά και στο να αναδειχθεί η ποικιλία στην εικαστική έκφραση μέσα από την προσέγγιση των διαφόρων καλλιτεχνικών ρευμάτων.
Η τρίτη βαθμίδα (εφηβικά τμήματα) απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου (προσφέρονται σε κύκλους ελεύθερο σχέδιο, ζωγραφική, χαρακτική και κατασκευές για 3 ώρες εβδομαδιαίως). Παρέχεται η δυνατότητα για μια διεξοδικότερη σπουδή και εμβάθυνση, που περιλαμβάνει την εξοικείωση με ένα πλήθος τεχνικών, μεθόδων και υλικών. Λειτουργούν ως φυτώρια, προσφέροντας μια περισσότερο εξειδικευμένη και σε βάθος προσέγγιση, ιδιαίτερα σε εκείνα τα παιδιά που προσανατολίζονται σε καλλιτεχνικές σπουδές.
Θερινά παιδικά τμήματα:
Απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού και είναι μεικτών υλών (ζωγραφική- κεραμική – κατασκευές), που προσφέρονται για τρεις φορές την εβδομάδα κατά τις πρωινές ώρες, την περίοδο 15 Ιουνίου – 15 Ιουλίου. Εγγραφές για τα καλοκαιρινά παιδικά τμήματα γίνονται από 15 Μαΐου έως την παραμονή της έναρξης των μαθημάτων.
Τα τμήματα ενηλίκων (ζωγραφικής, κεραμικής, κοσμήματος και βυζαντινής εικονογραφίας) προσφέρουν τη δυνατότητα μιας εξειδικευμένης, συστηματικής και σε βάθος μαθητείας στις περιοχές αυτές. Απευθύνονται σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν συστηματικά και σε βάθος με ειδικές περιοχές των εικαστικών τεχνών. Ο κύκλος της μαθητείας είναι, ανάλογα, διετής ή τριετής και η διάρκεια του εβδομαδιαίου μαθήματος 3 ή 4 ώρες. Η σπουδή δεν εστιάζεται μόνο στην κατάκτηση των εκφραστικών μέσων, μέσα από την εκμάθηση των σχετικών τεχνικών, αλλά επεκτείνεται και στη διερεύνηση ενός πλήθους ζητημάτων που συνδέονται με αυτές. Η έρευνα στις ποικίλες όψεις και πτυχές της κάθε περιοχής συμπληρώνεται με κύκλους διαλέξεων Ιστορίας της Τέχνης. Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Τα τμήματα ενηλίκων αφορούν στις εξής περιοχές:
1) Ζωγραφική
Οι μαθητές μελετούν συστηματικά σχέδιο και χρώμα, μέσα από σπουδή σε νεκρές φύσεις και, στη συνέχεια, με μοντέλο, ενώ εξοικειώνονται με ένα πλήθος τεχνικών και υλικών (τέμπερες, ακρυλικά, ελαιογραφία, χαρακτική). Η διδασκαλία δημιουργεί ένα γενικό μαθησιακό πλαίσιο, αλλά και ενθαρρύνει την ανάπτυξη μιας προσωπικής ερευνητικής στάσης.
2) Κεραμική
Μέσα από μια συστηματική και εξειδικευμένη μελέτη, οι μαθητές μυούνται στους διάφορους τρόπους σχεδιασμού και επεξεργασίας κεραμικών αντικειμένων (σχεδιασμός και ανάπτυξη φόρμας σε πηλό, ειδικές τεχνικές γυαλώματος, χρήση φούρνου κεραμικής κλπ). Η υποδομή που προσφέρεται αντιστοιχεί με εκείνη ενός επαγγελματικού εργαστηρίου.
3) Βυζαντινή εικονογραφία
Σπουδή στην τέχνη της βυζαντινής και μεταβυζαντινής εικονογραφίας, που ξεκινάει από τη μελέτη των πορτρέτων του Φαγιούμ. Οι μαθητές μυούνται στις τεχνικές της φορητής εικόνας, με τη χρήση της αβγοτέμπερας, του παραδοσιακού χρυσώματος, της εγκαυστικής και της νωπογραφίας.
4) Ιστορία της Τέχνης
Προσφέρονται κύκλοι μαθημάτων που απευθύνονται τόσο στους μαθητές των τμημάτων ενηλίκων του εργαστηρίου όσο και ευρύτερα στους δημότες.